שאלה:
תשובה:
א. היום שלמחרת חג השבועות נקרא יום טבוח, דהיינו שבו מקריבים 'עולות ראיה'. מטעם זה, אסור להתענות באסרו חג שבועות מעיקר הדין (ולא רק משום מנהג כבשאר אסרו חג), ואפילו לחתן ביום חופתו אסור להתענות. ב. כל המרבה קצת באכילה ושתיה ביום שלאחר החג ועושהו טפל לחג, מעלה עליו הכתוב כאלו בנה מזבח והקריב עליו קרבן. ג. באסרו חג צריך להוסיף בנתינת צדקה.
נכתב ע"י רבני מכון הלכה
מקור: שו"ע אדה"ז סי' תצד סי"ט, שו"ע אדה"ז סי' תכט סי"ז, בזמן שבית המקדש היה קיים ביום זה היו מקריבים עולות ראיה שלא היו יכולים להקריב ביו"ט עצמו כיוון שאין בהם שום צורך אוכל נפש, ואין מחללים את יו"ט בשבילם, וקרבנות אלו היו מביאים מממונו דווקא, ולכן גם כעת שא"א להקריב קרבנות בפועל צריך להוסיף לפחות בנתינת הצדקה מממונו.
איסרו חג חג השבועות
1249