
שאלה:
תשובה:
יש צדדים להיתר, אך הרבה פוסקים אוסרים - למעשה עליו לפנות לרב שמכירו ולשאול אותו האם הוא מתיר זאת בהתחשב במצבו.
נכתב ע"י הרב משה קורנווייץ
מקור: להלן מ''מ בנושא: מ''מ למכתבי הרבי בנושא: אג''ק ח''ו עמ' רסח, אג''ק ח''ו עמ' קנה - עיי''ש שנראה כי מסקנתו לאיסור. מ''מ לפוסקים שהתירו: מר''ם שיק חיו''ד סי' קע"ג שמתיר לצבוע בצבע אדום (שאין רגילות נשים לצבוע בו), שו''ת ויען דוד ח"א סו''ס קכ"ד שהסכים עמו למעשה, שו''ת אג''מ יו''ד ח''ב שמתיר לצבוע, עיי''ש שהביא עוד פוסקים, וראה גם בשו''ת מהרש''ם ח''ב סי' רמ"ג - ועיין מה שאסף בזה כאמיר בשו''ת דברי פנחס (מייערס) י''א סי' נ"ג (ועיי''ש שאחר שהביא את דעות הפוסקים מסיק להתיר לצורך שידוכים). יש שהציע שיעשה זאת ע''י גוי או כדורים, ראה מה שהאריך מאוד בסוגיא זו בספר לבוש מלכות (גיאת) עמ' קמ ואילך.
1402