שאלה:
תשובה:
באם מזכה יהודים ביום ט"ו שבלעדיו לא היו שומעים את המגילה כגון שמגיע ליהודים שלא מגיעים לבית כנסת ואין בעל קורא אחר אתו שיקרא להם, כדאי שיקרא להם הוא. אבל על מנת להקטין את השאלה כמה שיותר, יש לו להיות בליל י"ד ויום י"ד בעיר ואז כל היום עושה מבצעים ואין כלל שאלה בכך כמובן, ובליל ט"ו יהיה בירושלים עד למחרת, ויקרא להם בלא ברכה. אבל אם יש בעל קורא אחר מבני ירושלים, מוטב שהוא יקראה להם.
נכתב ע"י הרב מיכאל שלמה אבישיד
מקור: מגילה יט, א תוד"ה בן כפר. ועיי"ש ברשב"א וריטב"א. וראה רא"ש שם (שרק עלות השחר של י"ד קובע). ירושלמי מגילה פ"ב ה"ג, פר״ח ופר"מ ועוד בסתרפ"ח, וכן יש לחשוש שבן י"ד אינו מוציא את בן ט"ו. וראה שיחת אחש"פ תשי"ט שאדה"ז בפסקי הסידור הל' ציצית סובר שבבין השמשות אין לברך אף שהוא ס"ס (ובזה חזר בו ממה שכתב בסו"ס יח), ואין קושיא בזה מאדה"ז בסתפ"ט בס"ס לברך כי שאני וד"ל.
פורים פורים דפרזות ודמוקפין שושן פורים מבצע פורים
1323